YUKARI

Sosyal Medyada Takipçi Arttırmanın 6 Yolu

Sosyal medya hesaplarında takipçi arttırmak birçok kişinin merak ettiği ve başarmak için çaba sarf ettiği bir konu.

Bana da tanıdığım, tanımadığım birçok kişi aynı soruyla geliyor.

Hatta ve hatta beni fenomen yapabilir misin sorusuyla gelen dahi var.

Bu sorunun net bir cevabı olmasa da net olan adımları izlediğinizde ve pes etmeden istikrarlı şekilde devam ettiğinizde amacınıza ulaşmanız işten bile olmayacaktır.

Hedefinizi Belirleyin

Sosyal medyada organik takipçi arttırmak ya da fenomen olmak istiyorsanız öncelikle hedeflerinizi belirlemeniz şart.

Ne istediğinizi bilmek hedefinize ulaşmanızın yarısıdır bunu sakın unutmayın.

Bu hedef markanızı büyütmekte olabilir, web sitenize trafik çekmeyi istiyorsanız hedeflerinizi ve stratejinizi iyi belirleyin.

Rakip Analizi Yapın

Sosyal medyada yer alan markalar ve kişiler içerik paylaşımı, strateji gibi konularda rakip analizine çok önem verirler.

Rakip analizi rakibinizi ya da örnek aldığınız bir hesabı taklit etmek değildir bunu da unutmamak gerekli.

Rakip analizi sizin rakiplerinizin sosyal medya hesaplarını, aktif reklam kampanyalarını görerek kendi stratejileriniz doğrultusunda onlarla rekabet etmenizi sağlar.

İstikrarlı Şekilde İçerik Üretin

Fenomen olmak için yola çıkanların en büyük problemi istikrarsızlık.

Hangi sosyal medya platformunda olursanız olun paylaştığınız içerikleri düzenli olarak hedef kitlenizle sunmanız gerekir.

Çünkü kimse geçmişte ne yayınladığınızı umursamaz.

Takipçileriniz gelecekte yapacağınız paylaşımlarla ilgilenirler.

Bu durumu aşmanın en iyi yolu ürettiğiniz içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşacağınız en uygun zamanı belirleyin ve bunu programlı halde yapın.

Bu arada istikrar söz konusuyken paylaşımlarınıza gelen olumlu ya da olumsuz yorumlara, sorulara da aynı hassasiyetle cevap vermek istikrarlı olmanın parçasıdır.

İçerik Tercihlerinize Dikkat Edin

İçerik yayınlarken bunu sadece yazılı olarak yapmayın. Sosyal medya platformlarında bu hedef kitlenizi oldukça sıkar.

Eğer takipçilerinizin dikkatini çekmek istiyorsanız içeriklerinizde kaliteli fotoğraf ve videolara yer verin.

Benim size tavsiyem videoları tercih etmeniz. İnternette bulunan içeriklerin %80’i video.

Ve bu istatistik gittikçe yükselmeye devam ediyor.

Ürettiğiniz videolar kısa, bilgilendirici ve ilginç olmalıdır.

Hatta eğer yapabiliyorsanız videolarınıza mutlak alt yazı koyun.

Alt yazı olan videolar diğer videolara nazaran çok daha fazla izleniyor.

Bunun sebebi ise kullanıcıların sosyal medya platformlarında gezinirken cihazlarının sesini kısması.

# Hashtag Kullanın

Bütün sosyal medya platformlarının ortak özelliği kendi algoritmasının içerisinde etiketlere sahip olması.

Önemli olan platform içerisinde en mükemmel hasthagi bulmak.

Bunu sağlamak için keywordtool gibi bir çok platform var.

Hedef Kitlenizi İyi Tanıyın

Bu saydığımız 6 maddenin içerisinde en önemlisi hedef kitle analiziniz.

Takipçi kitlenizi net bir şekilde tanımlayamazsanız sosyal medya platformlarını onlara karşı etkin kullanmayı da başaramazsınız.

Takipçilerinizin kim olduklarını, nelerden hoşlandıklarını, tercihlerini araştırmalısınız.

Bu bilgileri netleştirdikten sonra ürettiğiniz içerikleri hangi sıklıkta paylaşacağınızı belirlemek çok daha basit olacaktır.

Ayrıca sosyal medya platformlarının size sağladığı anket, soru cevap vs. gibi yöntemlerle takipçilerinizin sizden ne istediğini size bildirmelerini sağlayabilirsiniz.

Sosyal medya, dijital pazarlama, Facebook & Instagram reklamcılığıyla ilgili sormak istediğiniz tüm soruları info@furkantalay.com.tr adresine mail atarak, yorum kısmından ya da iletişim sayfasından form doldurarak bana sorabilirsiniz.

Yeni yazımda görüşünceye dek, hoşça kalın 🙂

Yorum Yaz

WhatsApp Bana WhatsApp'tan Yazın :)