YUKARI

Facebook Reklam Maliyetlerini Düşürmenin 3 Yolu

Facebook reklamlarında maliyetleri düşürmek reklam verenler olarak başarmayı en çok istediğimiz şeylerin başında geliyor.

2 yıl önceki kampanyalarımı incelediğimde bu 2018 yılına oranla maliyetler tüm reklam modellerinde 3 kat arttığını gözlemledim.

Bunun bir çok sebebi olsa da en büyük etken Facebook’un son yıllarda yaşadığı güvenlik sorunlarından dolayı kullanıcı kaybı olsa gerek.

Sonuçta Facebook’un da reklam gösterimlerinin sayısı kullanıcı sayısıyla sınırlı. Bu sınıra yaklaştıkça reklam maliyetleri de katlanarak artıyor.

2018 yılının sonunda yapılan araştırmaya göre Facebook’a ayda yüz binlerce dolar harcayan büyük markaların çoğu hedef kitlesine ulaşmak için başka reklam platformları arıyor.

Nitekim 2019 yılı öyle de oldu.

Büyük oyuncular bütçelerini Facebook’tan başka platformlara kaydırınca rekabet düştü ve rekabete oranla maliyette düştü.

Aslında Facebook reklamlarına yoğunlaşmak için çok iyi bir zaman.

Peki bu iyi zamanı aynı zamanda bütçemizi verimli kullanma konusunda da nasıl avantaja çevirebiliriz?

Bu soruyu 3 maddede cevaplamaya çalıştım.

Hedef Kitle Optimizasyonu: Her yerde olduğu gibi Facebook’ta da sizi sonuca ulaştıracak en önemli faktör hedef kitle optimizasyonu. Bunun için markanızla ya da işletmenizle ilgilenen kitleyi iyi tanımalı ve Facebook’ta ilgi alanlarına iyi hakim olup bu optimizasyonu iyi yapmalısınız. Aksi takdirde gösterim başına para ödediğiniz için bütçenizi verimli kullanmanız imkansız.

Video Reklamları: Sponsorlu gönderilere dikkat ettiğimizde bir çok işletme görselle reklam çıkıyor halbuki video reklamları hem daha ucuz hem de hedef kitlenizi bulabilmek için daha uygun. Facebook’un önerilerini dikkate alarak oluşturacağınız video reklamları hem reklam bütçenizden kar ettirecek hem marka bilinirliğinizi sağlayacak hem de yeniden pazarlama için en önemli adım olacaktır.

Özel Hedef Kitle: Hedef kitle optimizasyonunuzu yaptınız video reklamları verdiniz ve sıra geldi reklamlarınızın tabiri caizse kaymağını yemeye. Facebook Business Manager’da özel hedef kitleleri kullanarak reklam verdiğiniz video ya da videoları %5’ine kadar izleyenler, %95’ine kadar izleyenler gibi seçeneklerle hedef kitlenize yeniden pazarlama yapabilirsiniz.

 

Bu adımları takip ettiğinizde totalde reklam maliyetinizin çok daha ucuz ve verimle olacağını size garanti edebilirim.

Facebook reklamlarıyla ilgili tüm sorularınızı yorum kısmına yazabilirsiniz.

Eğer ki daha fazlasını öğrenmek isterseniz Facebook ve İnstagram reklamcılığı eğitimi başvuru formunu doldurursanız size kısa süre içerisinde dönüş yapacağım 

Yeni yazılarımda görüşmek üzere, hoşça kalın 🙂

Yorum Yaz

WhatsApp WhatsApp İletişim