YUKARI

18 Şubat Peak & Huawei Faciası

Bu hafta reklam sektörünü yakından ilgilendiren 2 olaya şahit olduk.

En fazla gündem olan konu 2010 yılında Türk girişimci Sidar Şahin tarafından kurulan oyun geliştirme platformu Peak’ın 18 Şubat akşamı saat 21:30’da 39 kanalda aynı anda dikkati çeken reklamı yayınlaması oldu.

Bir anda Google’da ve Peak’ın web sitesinde muhteşem bir kullanıcı trafiği oluştu.

Herşey güzel giderken markanın gündemi sarsan reklamının çalıntı olduğu ortaya çıktı.

Özellikle sektör içinden gelen tepki dalga dalga yayılarak kullanıcıların reklama olan sempatisini tersine döndürmeye başladı diyenler de var benim gibi sonucu ne olursa olsun başarılı bir reklam diyenlerde.

Gelinen noktaya baktığımızda tüm ülke Peak ismini öğrenmiş oldu. Amaç buysa başarılı oldular.

19 Şubat’ta Peak çalıntı reklam söylentisine nokta koyarak bir özür videosu yayınladı ve ilgili reklam ajansını mahkemeye vereceğini bildirdi.

Reklam sektöründe bu yaşanan bu hadiseyi ve geldiği son noktayı iyiye yoranlar da var kötüye yoranlar da. Fakat gönül ister ki önümüzde ki günlerde özellikle Türk markaların yapacağı reklam kampanyalarında daha dikkatli olunsun. Onların başarısı demek hepimizin başarısı demek.

Bir diğer konu da Huawei Honor Türkiye Instagram hesabının hacklenmesi.

Peak’ın reklamıyla aynı saatlere denk gelmesinden dolayı Huawei’nin hacklenmesi gölgede kaldı. Üstelik Huawei’nin hesabını hackleyen kişi de kendi hesabının ismini paylaşmaktan çekinmedi.

Yaklaşık yarım saat hesapta çeşitli paylaşımlar yapan hacker kafalarda soru işareti bıraktı.

Acaba Huawei’nin hangi hatası hesabının hacklenmesine sebep oldu?

2019 bize ders almamız gereken çok daha fazla olay gösterecek gibi duruyor.

Yorum Yaz

WhatsApp WhatsApp İletişim