Markanı Hikayeleştir, Hedef Kitleni Kahramanı Yap | Furkan Talay
YUKARI

Markanı Hikayeleştir, Hedef Kitleni Kahramanı Yap

Aranızda hiç hikaye okumayan var mı?

Sanırım yoktur.

Hepimiz ömrümüzde bir kere dahi olsa hikaye okumuşuzdur.

Hikaye okumak, anlatmak, ona inanmak aslında insanın doğasında var.

Mesela bir insan okuduğu bir köşe yazısını unutabilir fakat hikayeyi unutamaz.

Hikayenin kahramınını hiç unutamaz.

Ya da hikayeleştirilerek anlatılan konuşmaları ve sunumları hep hatırlar.

İnsanoğlunda ki bu sırrı keşfeden pazarlama dehaları da yıllar önce markaları hikayeleştirmeyi başarmışlar.

Peki nedir bu markaların hikayeleştirilmesi?

Öncelikle bu konuda başarılı olan dehalar hikayeyi markası, kahramanı da hedef kitlesi yapıyor.

Böylelikle tüketici farkında olmadan o ürünü satın aldığında kendisini hikayenin bir parçası ve kahramanı olarak hissediyor.

Örnek olarak X bir markanın ‘’Satılan her ürünle bir yetime yardım’’ gibi kampanyaları.

Ya da dünyanın en çok satılan ürünü olan Coca Cola’nın kapaklarıyla birlikte tüketicisini kendisine aidiyet duygusu hissettrirmeyi başarabilmesi gibi.

ABD’de Chipotle adında bir yemek markası var. Diğer rakiplerine nazaran farklı bir yöntem kullanmış.

Öncelikle içerikleri çok taze, pişirme teknikleri klasik ve mekanı özgün. Ayrıca sunumları da çok hızlı.

Bu işletmenin hikayesi de hayvanlara ve çiftçilere ekstra bir saygı ve önem göstermesi. Tüketici tarafından ‘Dürüst satıcı’ ünvanı alan Chipotle’ın bugün 2000’i aşkın şubesi var.

Daha yakından tanıdığınız, benimde çok sevdiğim bir örnek ‘Uber’.

Şu an ülkemizde yasaklanmış durumda. Fakat hala bitmiş değil.

İçine bindiğinizde kendinizi maddi ve manevi güvenli hissetmediğiniz taksilerin aksine uygulamaya giriyorsunuz, gideceğiniz yeri işaretliyorsunuz ve araca binmeden ödeyeceğiniz tutarı görüyorsunuz. Üstelik sahilden gidin vs. talimatlar size ait.

Hatta şoförün fotoğrafını ve daha önce ki yorumları dahi görebiliyorsunuz.

Araç kapınıza geliyor, gayet elit bir şekilde, kapınız açılıyor, eşyanız varsa şoför yardım ediyor, vip bir hizmetle arka koltukta oturuyorsunuz.

Hiçbir şekilde muhattap olmadan varış noktanızda iniyorsunuz ve puanınızı veriyorsunuz.

Kontrol tamamen sizde.

Üstelik bu farkın yanında taksilerden daha ucuz.

Aslında marka hikayesi tam olarak bu.

Eğer markanızı kalıcı hale getirmek istiyorsanız mutlaka rakiplerinizden farklı olarak hikayeleştirin ve o hikayenin kahramanı müşterileriniz olsun siz değil.

Bir işletmeyi ölümsüz hale getirebilecek tek yöntem budur.

Yeni yazımda görüşünceye dek, hoşça kalın 🙂

Yorum Yaz

WhatsApp Bana WhatsApp'tan Yazın :)