YUKARI

Facebook & Instagram Reklamcılarına 3 Önemli Tavsiye

Facebook & Instagram reklamcılığı yani Business Manager, markalar ve platform üzerinden satış yapanlar için önemini her geçen gün arttıran bir araç.

 

Hal böyle olunca reklam verenler için Business Manager’ı bilmek, doğru kullanabilmek, doğan sıkıntılarda çıkış yolu bulabilmekte kaçınılmaz oluyor.

 

Bu yazımda Facebook’ta daha önce yaşadığınız ya da ileride yaşayabileceğiniz sıkıntılarda neler yapmanız gerektiğini anlatacağım.

 

Öncelikle unutmayalım ki Facebook’ta problemleri büyük çoğunlukla mantık yoluyla çözebilirsiniz. Yani birçok konuda yazılı kaynak ya da algoritmayı anlatan bir doküman yok. Dolayısı ile neredeyse tamamı tecrübelerin sonucunda edinilen bilgilerden oluşmakta.

 

  • Öncelikle bütçe konusunda bir tavsiye vermek istiyorum. Genellikle düşük bütçeyle reklam veren kullanıcılar Facebook’ta bulunan bütçe seçeneklerinden Günlük bütçeyi seçerler. Bunun asıl sebebi çoğunlukla yanlışlıkla fazla para harcaması korkusu. Ben Günlük bütçe ve toplam bütçe arasında yaptığım kıyasta performans konusunda büyük değişkenlik yaşadım. O yüzden size tavsiye tavsiyem 300 TL bütçeyle bile reklam verecek olsanız günlük bütçe yerine toplam bütçeyi tercih etmeniz kampanya performansını olumlu noktada etkileyecektir.

Hatta bütçeniz 300 TL ise eğer toplamda tutup 3000 TL gösterip reklam yöneticisine ‘’Kampanyalarımdan herhangi biri 300 TL harcamaya ulaştığında durdur şeklinde Kural’’ koyabilirsiniz.

  • Reklamlarınızı sık sık kontrol edin. Business Manager maalesef kampanya optimizasyonlarınızı yapıp reklamları başlattıktan sonra başından gidebileceğiniz bir mecra değil. Kampanyalarınızın performans göstermesi ve bütçenizi iyi değerlendirmek için sürekli başında olmanız gerekiyor. Örneğin reklamları verdikten sonra hedef kitle büyüklüğünüzü sürekli incelemeniz lazım. Reklam yöneticisinden doğabilecek problemlerde aşağıda yazan 3.200.000 yazan sayı kısmının yerinde ‘’1.000’den Aşağı’’ yazabilir. Eğer bu durumla karşılarsınız hedef kitlenizde yaş seçeneklerinde oynama yaptığınızda problem çözülecektir. Bu sorunu gözden kaçırırsanız reklamınız para harcar fakat sonuç alamazsınız.

  • Facebook özellikle 6 aydır sürekli yapılan köklü güncellemelerden dolayı reklam verenlerin problem yaşadığı bir mecra. Önceden bu problemlerde birçok kullanıcı muhattap bulmakta zorlanıyordu. Fakat Facebook bunun için bir departman oluşturdu. Facebook’la ilgili yaşadığınız sıkıntınız ve kendiniz içinden çıkamadığınız durumlarda müşteri temsilcileriyle Messenger üzerinden görüşme imkanınız var. Yalnız sabah 9:00 – Akşam 18:30 arası çalışıyorlar. Bilginiz olsun. konuyla alakalı link ise burada https://business.facebook.com/business/help . Görselde de gördüğünüz gibi bazen buradan da ulaşamama gibi problemler yaşayabilirsiniz. NOT: (Bu özellike tüm reklamverenlere açılmamış olabilir)

Yazacaklarım şimdilik bu kadar.

Facebook & Instagram Reklamcılığı eğitimi almak veya herhangi bir konuda iletişime geçmek ya da reklamcılıkla ilgili deneyimlerimizi paylaştığımız WhatsApp gruba dahil olmak isterseniz eğer info@furkantalay.com.tr adresine mail gönderebilir ya da sitemin iletişim bölümünden form doldurabilirsiniz.

Yeni yazılarımda görüşünceye dek hoşça kalın 🙂

Yorum Yaz

WhatsApp WhatsApp İletişim